Változások a KRESZ-ben

Nyomtatás

A gyermekülések egy újabb generációja született meg egy uniós szabvány átültetésével, az i-size többletbiztonságot nyújt a korábbi szériákhoz képest, jobban védi a gyermeket az oldalirányú és a hátulról érkező ütésekkel szemben – jelentette ki Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkár-helyettese a Kossuth rádió 180 Perc című műsorában.

Hozzátette: mindez azonban nem jelenti azt, hogy ki kellene dobni a régi gyermeküléseket. Felhívta a figyelmet arra: a jogszabályok 150 centiméterig, vagy 14 éves korig írják elő a gyermekülést vagy az ülésmagasítót.

A most hatályba lépő KRESZ-változások között említette, hogy immár az első ülésen is elhelyezhető a gyermekülés. A menetiránnyal szemben azonban csak akkor fordítható, ha a gépjárműben nincs vagy kikapcsolható a légzsák.

Kiemelte azt is: kerékpárral tilos a gyalogátkelőn áthajtani, ilyenkor a biciklisnek le kell szállnia  és gyalogosan kell átkelni. Emellett a gyermekszállító buszokat az egysávos utakon tilos lesz kikerülni, meg kell várni, amíg a gyermekek le- és felszállnak. Kivéve, ha az út alkalmas párhuzamos közlekedésre.

Fokozottan kell majd figyelni az iskolák környékén a sebességkorlátozó táblákat is. Tavaly májustól az iskolák környékén a gyermekek feliratú közlekedési táblák mellett kiegészítő jelzésként is feltüntetik a 30 km/h-s sebességkorlátozást. Itt azonban könnyítést is enged az új jogszabály: időben és távolságra leszűkíthetik a korlátozást.

Decrease font size Default font size Increase font size