Kinevezték a járási hivatalok vezetőit

Nyomtatás

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter december 17-én hétfőn ünnepélyes keretek között kinevezte a járási hivatalok vezetőit. Januártól vidéken 175 járási hivatal és a fővárosban 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként, hogy a megyei szintén alacsonyabb államigazgatási feladatokat ellássák. A  járási hivatalvezetők ma tették le az ünnepélyes esküt Budapesten, a Millenárison.

A járás hivatal vezetőket   a megyei és fővárosi kormánymegbízottak  javaslatára  a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre.  A járási hivatalvezetők feladata az lesz, hogy a jogszabályokban és belső szabályzatokban a hatáskörükbe utalt feladatokat ellássák, biztosítsák a járási törzshivatal és szakigazgatási szervek feladatellátását, a hivatal működésének üzemeltetetést, s ők gyakorolják a munkáltatói jogokat a járási hivatal és szakigazgatási szerveinek kormánytisztviselői felett.

A hivatalvezetők kiválasztásánál a cél az volt, hogy szakmailag felkészült, közigazgatásban jártas vezetők kerüljenek a hivatalok élére. Kinevezésük feltétele a felsőfokú végzettség és legalább 5 év közigazgatási gyakorlat, amelybe beleszámít az országgyűlési képviselői tevékenység és a polgármesteri tisztség betöltése is.

A kinevezett járási hivatalvezetők átlagosan 12 éves közigazgatási gyakorlattal rendelkeznek. Közel kétharmaduk jogász végzettségű, s több mint 60-an a jegyzői munkát cserélik fel a járási hivatal vezetésére.  A most kinevezett vezetők 52%-a nő.

Hét közülük jelenleg országgyűlési képviselő, ők a következő választásig megtarthatják mandátumukat, azt követően a két tisztség összeférhetetlen. Tizenegyen polgármesterek, ők a törvény értelmében - lemondanak polgármesteri tisztségükről.

Mint ismert, a járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél az volt, hogy olyan modern kori járások jöjjenek létre, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez.

A járások kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.

A januárban induló járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől. Jövő évtől a járási hivatalokon belül szakigazgatási szervként fog működni a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal, a járási munkaügyi kirendeltség.

Bánsághy Balázs, az Érdi Járási Hivatal vezetője (Pest megye)

Bánsághy Balázs 1952-ben született Budapesten. 1955-ben az Államigazgatási Főiskolán igazgatás-szervezőként diplomázott. 1972 és 1991 budapesti vállalatoknál dolgozott, többek között mint igazgatási előadó, baleseti előadó, igazgatási osztályvezető, gazdasági vezető, ellenőrzési csoportvezető, hálózati vezető. 1992-től törökbálinti önkormányzatánál igazgatási csoportvezetőként dolgozott, majd 1997-től a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél reklámfelügyeleti ügyintézői és vezető főtanácsosi feladatokat látott el. 2005-től a pátyi önkormányzat szervezési referense és megbízott jegyző volt. 2011-től a Pest Megyei Kormányhivatal főosztályvezető-helyetteseként dolgozott jelenlegi kinevezéséig.

Az Érdi Járási Hivatal székhelye Érd. Az érdi járáshoz tartozó települések: Diósd, Érd, Pusztazámor, Sóskút, Százhalombatta, Tárnok, Törökbálint.

     
Decrease font size Default font size Increase font size